Sunday, July 1, 2007

Kamer gezocht

Na een weekje in New York leek het mij tijd om eens uit te vinden hoe ik een kamer kon krijgen. Mensen op mijn werk hadden verschillende ideeen. AOL roommate finder, the village voice en city habitats zaten ertussen, maar craisgslist werd het meest genoemd. Craigslist is een gratis advertentiesite en daar worden 20 tot 40 kamer NYC advertenties per dag geplaatst.

Voor eenieder die het wil zien: http://newyork.craigslist.org/roo/

Vraag was nu alleen waar ik dan zou willen wonen. Brooklyn werd me aangeraden voor de prijs en zelfs Hoboken in NJ (aan de overkant van de Hudson River aan de westkant) zou een optie zijn. Voor mij niet alleen natuurlijk, hoewel ik me realiseer dat het prijsverschil groot is wil ik uiteraard op Manhattan wonen.

Manhattan is iets van een km of 2,5 bij een km of 20 tot Harlem, wat boven central park begint) http://maps.google.com/?q=loc%3A+greenwich%20village%20nyc

Nou was ik in Oktober in NY geweest om een beetje rond te kijken. 2,5 week heb ik besteed en heb in 5 verschillende hostels gewoon om de buurten te onderzoeken. En mijn conclusie was dat de Village (either Greenwich Village of East Village (rond Thompkins Sq Park) leek mij goed.

In ieder geval, (anyway), daar dus maar een paar kamers gezocht en gereageerd. Een weekje (en zo'n 20 emails) later kon ik 3 kamers bekijken.

Nou mijn idee was om een kamer te zoeken in een huis met meerdere huisgenoten. Op die manier kan ik wat mensen leren kennen die de omgeving en nog andere mensen kennen. En zo begon mijn zoek avontuur.