Sunday, July 1, 2007

Stukje over werk

Zoals de meeste van jullie weten werk ik voor Sogeti. Sogeti is een zusterbedrijf van Cap Gemini en zij hebben een visum voor 3 jaar werken in de verenigde staten voor me geregeld. (Op mijn visuam staat ook Cap Gemini). Het is een L1 visum, wat inhoudt dat ik alleen voor Cap Gemini en gelieerde bedrijven mag werken.

Sogeti in New York is een relatief klein bedrijf. De Vice Precident heet Alec en is degene waarmee ik afspraken maak. Er werken hier (slechts) 2 Account Executives, de verkopers die de mensen plaatsen bij de klant, 2 support people (1 HR om cv's te zoeken en mensen binnen te krijgen en 1 mand die administratief werk doet). En dan zijn er iets van 80 consultants van verschillend nivo.

Martin Viklund is een Zweed die hier een half jaar geleden naartoe gekomen is. Hij weet ook hoe Sogeti in Europa werkt (heeft toevallig contact met mensen in NL omdat we daar verder zijn dat hier op het gebied van Mobile Solutions.)

De eerste week was er sprake van een interview bij <>, een pharmaceutise tussenpersoon in NJ. Iets waar ik niet bijzonder op zat te wachten; ik wil uiteraard op Manhattan werken. Gelukkig vonden ze me te ervaren voor wat er moest gebeuren (direct te vertalen naar te duur) en werd dit interview afgezegt.

Op dat moment heb ik maar even Alec ingeschakeld, hij en Andrew waren toch al bezig een nieuwe klant binnen te halen. Ze waren op zoek naar een Sharepoint Architect, zowiezo de technologische richting die mijn Microsoft Practice Director me graag op ziet gaan. Altijd goed om zo hoog mogelijk verkocht te worden dacht ik zo, en Alec regelde gewoon even een sollicitatie bij <> op vrijdag.

Halverwege in week 2 kregen we de bevestiging, <> koos mij uit de 3 aangeboden kandidaten en 2 weken geleden ben ik er begonnen.